آیا نشانه های نیاز به ورزش صبحگاهی را می شناسید؟ | بیماری

    No Comments سلامتی

    : نشونه های نیاز به ورزش صبحگاهی رو می شناسین؟

    ورزش صبحگاهی فواید خیلی از جمله افزایش اعتماد به نفس و جلوگیری از کم خوابی رو داره، نیم ساعت ورزش صبحگاهی در روز می تونه خیلی از مشکلات رو برطرف کنه.

    سلامت آکا ایران

    : نشونه های نیاز به ورزش صبحگاهی رو می شناسین؟

    جا دادن ورزش در برنامه روزانه کار راحتی نیس. معمولا افراد زمان کافی واسه انجام ورزش ندارن.

    ورزش نکردن به صورت مرتب مضراتی بالاتر از چاق شدن داره. ورزش باعث تنظیم فشار خون، افزایش ایستادگی استخوانا و افزایش انرژی می شه.

    ۶ نشونه اینکه شما به ورزش منظم و صبحگاهی احتیاج دارین عبارتند از:

    ۱- وزن شما کم نمی شه

    اگه می خواین که وزن خود رو کم کنین اما نمی تونین یعنی به اندازه ورزش بیشتری احتیاج دارین.

    طبق تحقیقات گذشته که در مجله فیزیولوژی منتشر شده، بهترین زمان واسه سوزوندن چربی های بدن صبحه.

    بررسیا نشون داده که ورزش کردن در صبح ۲۰ درصد اندازه سوزوندن چربیا رو زیاد می کنه البته این رو هم باید در نظر گرفت که هر شخصی فرق داره.

    آدمایی که نمی تونن صبحا بدوند می تونن از ورزش یوگا استفاده کنن. این ورزش استرس رو نابود می کنه و فشار خون رو تنظیم می کنه.

    ۲- منظم نیستین

    یکی از مهم ترین نکات واسه پیشرفت در آمادگی جسمی داشتن یه برنامه موثره، انجام یه ساعت ورزش قبل از کار باعث می شه که در ادامه روز بتونین بهتر کار کنین.

    انجام ورزش صبحگاهی باعث می شه که ورزش به یه عادت تبدیل شه. این نظم به دیگر بخشای زندگی هم منتقل می شه.

    ۳- کم بودن اعتماد به نفس

    اگه احتیاج دارین که اعتماد به نفس خود رو زیاد کنین، ورزش صبحگاهی یکی از بهترین راه هاست.

    با انجام ورزش صبحگاهی آمادگی جسمی زیاد می شه و شما با ادامه دادن به ورزش و همت احساس موفقیت می کنین. ۲۰ تا نیم ساعت ورزش صبحگاهی در روز واسه بالا رفتن اعتماد به نفس کافیه.

    ۴- بی خوابی

    بی خوابی باعث افزایش استرس و خستگی می شه. ورزش صبحگاهی می تونه باعث تنظیم شدن خواب شه.

    ورزش صبحگاهی به میزانی از بدن انرژی میگیره که از بی خوابی جلوگیری می کنه. آندروفینی که به هنگام ورزش در بدن ترشح می شه مانند یه مسکن طبیعی عمل می کنه، استرس رو نابود می کنه.

    ۵- کمبود تمرکز در محل کار

    اگه احساس می کنین که تمرکز ندارین، ورزش صبحگاهی می تونه به شما کمک کنه تا تمرکز خود رو زیاد کنین.

    ورزش قسمتایی از مغز که به کارایی حافظه مربوطه رو تحریک می کنه و باعث تولید پروتئین «BDNF» می شه.

    طبق گزارشای دانشکده پزشکی هاروارد، «BDNF» باعث بازسازی شدن حافظه می شه و تمرکز رو زیاد می کنه.

    یکی از استادان هاروارد میگه، وقتی که ورزش می کنین، بیشتر از سلولای مغزی استفاده می شه و «BDNF» بیشتری تولید می شه. اگه جلسه کاری خاصی دارین یا باید کنفرانس بدین، تلاش کنین قبل از اون یک تا دو ساعت ورزش کنین.

    ۶- داشتن افسردگی

    اگه یکی دو روز احساس خوبی ندارین و فکر می کنین که بسیار خسته و دپرس هستین، از ورزش صبحگاهی واسه بهتر شدن استفاده کنین. با ورزش هورمونای خاصی از جمله «دوپامین» و «سروتونین» در بدن زیاد می شه و حس مثبت رو زیاد می کنه.

    منبع :

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *