نحوه برنامه ریزی بودجه بازاریابی دیجیتال

    بازاریابی و ترقی تقریباً به اندازه خود سرمایه داری قدیمی است. از همان ابتدا ، ما در میادین بازار با مردم بلند شدیم که برای تبلیغ محصولات یا پوسترهای خود که بر روی دیوارها گچ زده شده اند ، برای تبلیغ محصولات جدید ، با صدای بلند فریاد می زنند.

    امروز ، ما اینترنت و دستگاه های آماده اینترنت را در دست مشتریان داریم. همه چیز به اینترنت متصل است و آماده است تا اطلاعات را جمع کند.

    بنابراین روشن است که تجارت مدرن قرن بیست و یکم بخشی از بودجه بازاریابی را به تلاشهای دیجیتال اختصاص می دهد. از این گذشته ، شما باید به جایی بروید که مشتریان در آن حضور داشته باشند ، و چشم پوشی از چشم انداز آنلاین این است که خود را از مخاطبان بالقوه جهانی جدا کنید.

    دیجیتال

    مطابق با دیدگاه ۲۰/۲۰ ما: دیدگاه رهبر بازاریابی از گزارش آینده دیجیتال ، ۹۵٪ این سازمانها بودجه بازاریابی دیجیتال خود را در سالهای اخیر افزایش داده اند و ۹ از ۱۰ بازاریاب انتظار دارند که بودجه آنها تا سال ۲۰۲۰ ادامه یابد.

    بنابراین چقدر کافی است؟

    ما قصد داریم نگاهی به تلاشهای دیجیتال مارکتینگ خود بیندازیم و به شما نشان دهیم که وقتی باید بودجه خود را تخصیص دهید و مطمئن شوید که برای منابع و برنامه دیجیتالی شما موثر است ، باید فکر کنید.

    هدف را تنظیم کنید

    یکی از مهمترین مراحل اولیه برای فهمیدن بودجه بازاریابی دیجیتال ، تحکیم هدف یا اهداف مشخص است. شما نمی خواهید همه چیز را به دیوار پرتاب کنید و ببینید چه چیزی به این روش برخورد می کند زیرا این کار باعث اتلاف وقت و هزینه می شود.

    درعوض ، آنچه شما باید هدف خود را انجام دهید این است که تصمیم بگیرید کجا می خواهید نتایج خود را ببینید. این ممکن است به معنای یک نتیجه واحد باشد ، یا ممکن است به معنای یک هدف اصلی با اهداف ثانویه و سوم باشد. در هر صورت ، با این حال ، شما باید بدانید که برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید. آیا به دنبال تقویت آگاهی از برند هستید؟ وفاداری بیشتری به برند ایجاد می کنید؟ آیا شما فقط علاقه مند به افزایش درآمد هستید یا مشتری؟

    اینها همه اهداف بسیار متفاوتی با رویکردهای متفاوت است ، بنابراین کدام یک از آنها را انتخاب می کنید تأثیر بزرگی در برنامه دیجیتالی شما خواهید گذاشت و اینکه چگونه باید بودجه ریزی کنید.

    گذشته را تحلیل کنید

    قدم دیگری که باید در هنگام بازاریابی دیجیتال بردارید این است که ببینید چه چیزی کار کرده است و چه چیزی ندارد. این هم در مورد تلاش همسالان و هم رقبا صدق می کند ، اما به خصوص برای تلاش های شما.

    اگر قبلاً تجربیاتی در زمینه بازاریابی دیجیتال تجربه کرده اید ، پس از نزدیک به نتایج خود به شما نگاه کنید. کجا موفقیت را تجربه کرده اید و چرا؟ کدام تلاشها برای شما مؤثر نبود؟ آیا می دانید چرا آنها برای شما کار نکردند ، به خصوص اگر این تکنیک هایی بودند که برای مشاغل دیگر کار می کردند؟ دانستن اینکه چه چیزی کار کرده است و چه نکرده است و از همه مهمتر ، چرا موفقیت یا عدم موفقیت وجود دارد ، قطعات حیاتی پازل بازاریابی دیجیتال هستند که اگر می خواهید با تلاش بعدی خود به جلو بروید ، به آنها نیاز خواهید داشت.

    براساس موفقیت تخصیص یابد

    هنگامی که شما یک هدف داشته باشید و تصور کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست ، می توانید براساس اولویت ها و موفقیت ، بودجه خود را تقسیم کنید. کلمه کلیدی در اینجا “موفقیت” است ، نه هزینه. به عنوان مثال ، رسانه های اجتماعی ممکن است در ابتدا برای شما هیچ هزینه ای نداشته باشند ، زیرا هیچ هزینه ای برای ایجاد یک حساب رسانه اجتماعی یا ایجاد پست برای آن وجود ندارد.

    با این حال ، اگر تجزیه و تحلیل تلاشهای بازاریابی دیجیتال گذشته شما یا سایرین نشان دهد که ایجاد آگاهی از مارک تجاری روی یک حساب رسانه های اجتماعی مانند توییتر بسیار خوب کار می کند ، ممکن است بخواهید وقتی برنامه های خود را در اختیار نداشته باشید ، برنامه های رسانه ای اجتماعی را برنامه ریزی کنید. از همه گذشته ، اگر فقط چند نفر از کارمندان پست پستی گاه به گاه را انتخاب کرده اید ، برای حساب کاربری رسانه های اجتماعی خوب کار می کرد ، چقدر می تواند با یک مدیر حساب رسانه های اجتماعی یا ابزار و نرم افزارهای مناسب رسانه های اجتماعی تا چه اندازه موثرتر باشد. استفاده از آن؟

    برنامه ریزی

    به همین ترتیب ، اگر مشخص باشد که جمعیتی شما از فیس بوک در حال دور شدن است و اکنون در اینستاگرام قرار دارد و در تبلیغات فیس بوک خود نتایج کمتری را مشاهده می کنید ، چرا همچنان به آن اولویت می دهید؟ بودجه را به چیزی تغییر دهید که نتایج بهتری کسب کند ، نه اینکه پول را برای تکنیکی که داده ها نشان داده است در جای خود نگه دارید و برای نیازهای شما مفید نیست.

    به آینده نگاه کنید

    تکنیک هایی که قبلاً کار کرده اند مهم است که به خاطر بسپارید ، اما توجه به آینده نیز به همان اندازه مهم است. اگر منطقه مورد علاقه شما نیست ، به برخی از کارمندان یا متخصصان دیگر اختصاص دهید تا از روندهای دریافتی ، شما را تأیید کنند. روندهای فعلی در بازاریابی دیجیتالی برای تماشای آن بسیار مهم است ، اما اگر تجزیه و تحلیل تجارت به فرصتها و مکانهای جدید اشاره دارد ، همیشه آگاه باشید که گرفتن زودهنگام و داشتن “مزیت اول حرکت” می تواند فواید بزرگی داشته باشد.

    بنابراین فقط کافی نیست بدانید که “اینستاگرام وارد است ، اما فیس بوک برای جمعیتی جوان تر است” ، به عنوان مثال. اگر شما یا افراد خودتافت در حال شنیدن خبرهایی در مورد سیستم عامل ها یا خدمات جدید اجتماعی است ، مانند پخش جریان Twitch و به وجود آوردن یک لژیون جدید ، بدون امضای KOL (رهبران افکار کلیدی) ، نباید این فرصت های آینده را برای بازاریابی نادیده بگیرید.

    تقسیم نیازهای شما

    اکنون که شما می توانید ایده های بهتری در مورد اهداف خود داشته باشید و از چه شکل های بازاریابی دیجیتال می خواهید برای دستیابی به آن اهداف استفاده کنید ، وقت آن است که شروع به اختصاص برخی از شماره ها برای منابع خاص موردنیاز خود کنید.
    ایده

    اگر می دانید که در مورد نحوه تلاش خود اطلاعات دقیق تری می خواهید ، ممکن است ابزار تحلیلی عمیق تری بخواهید تا شما یا کارمندان خود اطلاعات بهتری راجع به آنچه کار می کند و چه چیزی نیست ، با شماره هایی که می توانید آن را تهیه کنید ، به دست آورید. سرویس Moz ، که یکی از رهبران صنعت در بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو است ، لازم است به لیست ابزارهای شما اضافه شود.

    ایجاد محتوا خود را برنامه ریزی کنید

    یکی از زمینه هایی که همیشه نیاز به آن وجود دارد ، ایجاد محتوا است. اما نوع محتوایی که ایجاد می شود بسته به شغل ، نیازها و اهداف شما متفاوت است. به عنوان مثال ، مقالات و پست های عمیق وبلاگ هنوز هم می تواند به عنوان بخش اساسی در بازاریابی ، به ویژه برای صنایع مرتبط با خدمات بیشتر ، جایی که مشتریان می خواهند اطلاعات دقیق به منظور تصمیم گیری داشته باشند ، باشد. در این حالت ، برای ایجاد آن محتوا و KOL های خاص ، باید بازاریابی دیجیتالی خود را به سمت کارشناسان یا مسئولان نگارش اختصاص دهید.

    از طرف دیگر این طیف ، مشاغل مبتنی بر محصول ممکن است از محتوای ویدیو سود بیشتری کسب کنند. این البته ، با وجود اهمیت خود محتوا ، یک مجموعه مهارت کاملاً متفاوت است. بنابراین ، بودجه لازم است بسته به توانایی شما در تهیه این موارد و سایر عوامل ، تجهیزات ضبط ، تجهیزات ویرایش ، ارائه دهنده یا نویسندگان را در نظر بگیرد.

    بسترهای نرم افزاری خود را انتخاب کنید

    نکته مهم دیگر در بازاریابی شما این است که سیستم عاملانی را انتخاب کنید که در آن حضور داشته باشید. باز هم ، این بسیار وابسته به تجارت شما و بازاری است که شما از آن پذیرایی می کنید. اگر بیشتر از شرکت های تجاری و تجاری هستید و در وهله اول برای تصمیم گیرندگان در سطح مدیریت مانند CTO یا CFO ها جذاب هستید ، احتمالاً قصد تولید محتوا را دارید. مصرف شده در دفتر ، روی رایانه رومیزی یا لپ تاپ. این محتوا به صورت مقاله یا در وب سایت های اختصاصی ظاهر می شود.

    از طرف دیگر این طیف ، اگر مشاغل شما خرده فروشی و عمومیت بیشتری داشته باشد ، این احتمال وجود دارد که آنچه را که شما پیشنهاد می کنید با افراد در سکوهای قابل حمل مانند تلفن و تبلت ، “در حال حرکت” مصرف شود. همچنین ممکن است به این معنا باشد که انتخاب شما برای تحویل ، از فیلم یا عکس ارسال شده در رسانه های اجتماعی استفاده می کند ، بنابراین این یک بار دیگر نگرانی های بودجه شما را تغییر می دهد.

    نتایج خود را نظارت کنید

    یکی از بهترین جنبه های بازاریابی دیجیتال این است که شما لزوماً نیاز به بازنگری در پایان سال ندارید ، با اطلاعاتی که توسط یک شرکت تحقیقاتی تهیه شده است ، به شما بگوید که تکنیک های بازاریابی شما چقدر مؤثر بوده است یا پول شما به خوبی خرج شده یا هدر رفته است.

    با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل مناسب ، تمام نتایج موردنیاز خود را بدست می آورید و می توانید نظارت بر اثربخشی تلاشهای خود را آغاز کنید. از این استفاده کنید تا ببینید که بازاریابی شما چگونه انجام می شود. حتی ممکن است بتوانید تنظیمات دقیقه ای را انجام دهید در حالی که کمپین ها هنوز در حال انجام هستند تا اثربخشی بیشتری از تلاش های خود کسب کنید.

    مانند همیشه ، برنامه ریزی و تمایل به دیدن داده ها به صورت غیرمستقیم کلید موفقیت است.