آیا میدانید برای ورزش عضله سازی باید استراحت داشته باشیم | تغذیه سالم

    No Comments سلامتی

     ورزش عضله سازی

    جدا از اینکه بقیه استراحت رو چه معنا می کنن، شما می تونین مطمئن باشین که استراحت کردن خیلی مهمه و بدون اون، شما در بدنسازی پیشرفت خیلی کمی دارین.

    وقتی که یه بدنساز از استراحت صحبت می کنه، ممکنه به چیزای مختلفی اشاره داشته باشه. در مورد رشد عضله، استراحت می تونه بین هره، بین هر جلسه تمرینی، خواب شبونه یا حتی یه چرت کوتاه در روز تلقی شه.

    واقعا تموم این حالات استراحت، در ساخت عضله بسیار مهم ان، و همیشه به یه دلیل خاص انجام نمی گیرن.

    استراحت بین هره

    باید در استراحت بینه هاتون تعادل داشته باشین. اینکه چقدر بین هره هاتون استراحت کنین، تصمیمی حساسه که می تونه بر کل پیشرفت شما در رشد عضلاتتون اثر داشته باشه.

    خیلی کم استراحت کردن می تونه بدنتون رو خسته کنه که باعث می شه خیلی زودتر تمرینتان رو پایان بدین. اگه به عضلاتتون اجازه ندین که بین ستا خود رو احیا کنن، عضلاتتون کمتر از سطح مطلوب رشد می کنن، چون که استراحت خیلی کوتاه می تونه یه تمرین بی هوازی رو به هوازی تبدیل کنه.

    خیلی زیاد استراحت کردن هم مدیریت زمان ضعیف شما رو میرسونه، و می تونه به کاهش اندروفین، که به شما شور و هیجان ورزشای سنگین در باشگاه رو میده، برسه.

    در کل بهتره که اگه می خواین در این مورد تقلب کنین، زیاد استراحت کردن رو انتخاب کنین، چون که تاثیراتش بیشتر روانیه تا فیزیکی.

    استراحت بین جلسات تمرینی

    عضله سازی فرایندی دو مرحله ایست: نابود کردن بافت عضله و بازسازی دوباره اون.

    وقتی که در باشگاه هستین، بافت عضلاتتون رو از بین می برید. وقتی که بین هر جلسه تمرینتان استراحت می کنین، مثلا یه روز کامل، عضلاتتون دوباره بازسازی و بازیابی می شن. بدون داشتن متغیر دوم در این معادله، نمی تونین به درستی عضله سازی کنین.

    پس از یه تمرین سخت، بدن شما منابعی که در اختیار عضلات هستن رو زیاد می کنه، و اجازه میده تا جریان خون و ذخیره گلیکوژن بهبود پیدا کنن. اینجور اتفاقی در طول تمرین رخ نمیده، بلکه به طور کامل در بین استراحت به وقوع خواهد ملحق شد.

    خوابیدن

    مهم ترین دلیل اینکه به چه دلیل بدنسازان حرفه ای بیشتر از یه بار در روز تمرین نمی کنن، خوابه! در خواب، بدن شما بیشترین هورمون رشد رو آزاد می کنه، چیزی که بخش جدانشدنی ساخت عضله س.

    بدون یه یا دو شب خواب، بدن شما نمی تونه به طور کامل خودشو بازسازی کنه، و واسه تمرین بعدی تون به اندازه کافی آماده نیستین. واسه اینکه توده عضلانی تون به بیشترین حد رشدش برسه، تلاش کنین دست کم هشت ساعت در شب پس از هر تمرینتان بخوابین.

    چرت زدن

    از چرت زدن معمولا صرف نظر می شه، اما مطمئنا کار بی ارزشی نیس. چرت زدن طیف بزرگی از امتیازات رو به بدنسازان ارائه می کنه.

    اول اینکه چرت زدن، تاثیر محرومیت از خواب رو تو یه بدنساز کم می کنه، و به اون بدنسازانی که همیشه نمی تونن هشت ساعت بخوابن بسیار کمک می کنه.

    دوم اینکه چرت زدن، سطح کورتیزول رو کم می کنه. این خبر خوبیه، چون که کورتیزول، وابسته به کاتابولیسمه، و می تونه رشد عضلات رو خراب کنه. هم اینکه چرت زدن، واسه بدنسازان تعدادی امتیازات سلامتی غیر مستقیم دیگه هم داره، از جمله بهبود کارکرد قلب، بازسازی سلولا و تولید هورمون.

    منبع-http://fitnessmagazine.ir/

    .

    منبع :

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *